Jan Kostelníček
Je jenom jeden Bůh (Otec), který má syna (Ježíše Krista).
“A to je ten věčný život – aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.” (Jan 17: 3).
“Je jen jediný Bůh – Otec, z něhož je všechno, i my pro něj; a jediný Pán – Ježíš Kristus, skrze něhož je všechno, i my skrze něj.” (1. Korintským 8: 6).
“Je přece jediný Bůh a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš.” (1. Timoteovi 2: 5).
“Jedinému Bohu, našemu Spasiteli – jemu buď skrze našeho Pána Ježíše Krista sláva a velebnost, vláda i moc přede všemi věky, nyní i po všechny věky. Amen.” (Judova 25).
“Ježíš jim odpověděl: „Můj Otec pracuje i dnes; proto pracuji i já.“ A kvůli tomu ho chtěli zabít ještě více, neboť nejenom rušil sobotu, ale ještě nazýval Boha svým vlastním Otcem, a tak se dělal rovným Bohu.” (Jan 5: 17-18).
Syn je naprosto roven Bohu Otci, jelikož mu Otec dal všechno.
“On (Ježíš) je jasem jeho slávy a vyjádřením jeho podstaty; svým mocným slovem nese vše, co je. On se postaral o očištění hříchů a poté usedl po pravici Velebnosti na výsostech.” (Židům 1: 3).
“On je obraz neviditelného Boha, prvorozený všeho stvoření…..Bohu se zalíbilo všechnu plnost složit v něm” (Koloským 1: 15,19).
“V něm je tělesně přítomná veškerá plnost Božství,” (Koloským 2: 9).
“Ačkoli sdílel Boží podstatu, na své rovnosti s ním netrval.” (Filipským 2: 6).
“Jako má Otec život sám v sobě, tak dal i Synu, aby měl život sám v sobě,” (Jan 5: 26).
“Otče, chci, aby ti, jež jsi mi dal, byli se mnou tam, kde jsem já, aby viděli slávu, kterou jsi mi dal, neboť jsi mě miloval před stvořením světa.” (Jan 17: 24).
“Ježíš k nim přistoupil a řekl: „Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.” (Matouš 28: 18).
Proto je Ježíš někdy také nazván Bohem.
“„Můj Pán a můj Bůh!“ zvolal Tomáš.” (Jan 20: 28).
“A víme, že Boží Syn přišel a dal nám schopnost znát pravého Boha, a tak jsme v něm, totiž v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.” (1. Janova 5: 20).
“O Synu říká: „Tvůj trůn, Bože, trvá na věčné věky, žezlo spravedlnosti je žezlo vlády tvé. Miluješ spravedlnost a nenávidíš špatnost; to proto tě Bůh, tvůj Bůh, pomazal olejem radosti nad společníky tvé.” (Židům 1: 8-9).
“Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh.” (Jan 1: 1).
Ale i přesto je Bůh Otec pro Ježíše Bohem.
“Kéž vám Bůh našeho Pána Ježíše Krista, Otec slávy, dá ducha moudrosti a zjevení, abyste ho znali.” (Efezským 1: 17).
“„Nedrž mě,“ řekl jí Ježíš. „Ještě jsem nevystoupil ke svému Otci. Jdi ale k mým bratrům a vyřiď jim: ‚Vystupuji ke svému Otci a k vašemu Otci, ke svému Bohu a k vašemu Bohu.” (Jan 20: 17).
“Okolo třetí pak Ježíš hlasitě vykřikl: „Eli, Eli, lema sabachtani?“ to je: „Bože můj, Bože můj, proč jsi mě opustil?” (Matouš 27: 46).
Stejně tak Bohem Izraele (Bohem Bible) je jeden Bůh – Otec.
“Slyš, Izraeli: Hospodin je náš Bůh, Hospodin je jediný!” (Deuteronomium 6: 4).
“Ježíš mu odpověděl: „Nejdůležitější je: ‚Slyš, Izraeli – Hospodin je náš Bůh, Hospodin je jediný.” (Marek 12: 29).
“Bůh Abrahama, Izáka a Jákoba, Bůh našich otců, oslavil svého služebníka Ježíše, jehož jste sami vydali a zavrhli před Pilátem, který ho chtěl propustit.” (Skutky apoštolů 3: 13).
“Bůh vašich otců vzkřísil Ježíše, kterého jste vy přibili na kříž a zabili.” (Skutky apoštolů 5: 30).
“A on řekl: ‚Bůh našich otců tě vyvolil, abys poznal jeho vůli, spatřil jeho Spravedlivého a uslyšel hlas z jeho úst.” (Skutky apoštolů 22: 14).
“Ty věříš, že je jediný Bůh? Dobře děláš. Tomu ale věří i démoni – a třesou se!” (Jakubova 2: 19).
A i když nyní Ježíš vládne, Bůh mu není podřízen. Na konci věků vrátí Ježíš opět vládu Bohu Otci.
“Potom přijde konec: až Kristus přemůže veškerou vládu, vrchnost a moc, předá království Bohu a Otci. Musí totiž kralovat, než mu Bůh položí všechny nepřátele k nohám. Poslední nepřítel, jenž bude přemožen, je smrt. Vždyť „všechno položil k jeho nohám“. Když ovšem říká, že je mu všechno poddáno, je zřejmé, že je to všechno kromě Toho, který mu to poddal. Až mu tedy bude všechno poddáno, pak se i sám Syn poddá Tomu, který mu všechno poddal, aby Bůh byl všechno ve všem.” (1. Korintským 15: 24-28).