Preexistence Krista je něco, o čem by jste se vůbec nedomnívali, že bude popřena, protože v Bibli nacházíme tolik jasných veršů. Bez Kristovy preexistence nemůže existovat vtělení, které je předchůdcem nauky o spasení a věčné Boží smlouvy, která je uvedena ve starozákonních písmech. Proto je preexistence Ježíše Krista tak významná.
Co to ale znamená existovat a znamená to, že Kristus neměl začátek? Co znamená věčný nebo starověký čas ? Mnozí to chápou bez začátku, ale co tím mysleli autoři Bible a je toto chápání v souladu s jiným Písmem, původním textem?
Biblický argument pro preexistenci Krista je jistě mnohostranný. Preexistence je definována jako „ existence v dřívějším stavu nebo před něčím jiným. „V případě Ježíše Krista Jeho preexistence znamená, že existoval již jako božský Syn Boží, než se stal člověkem a kráčel po zemi.
Všechny tyto verše a další desítky ukazují, že Ježíš Kristus existoval před svou inkarnací
Přísloví 8:22-30
22Hospodin mě vytvořil na počátku své cesty, dávno před svými činy, již tenkrát. 23Odvěků jsem byla utvořena, od počátku, od dávnověku země. 24Když ještě nebyly hlubiny, zrodila jsem se, ještě když nebyly prameny obtěžkány vodou. 25Dříve nežli byly hory ponořeny, před kopci jsem se zrodila; 26když ještě neučinil zemi a pláně, ani první prach světa, 27když založil nebesa, byla jsem tam; když vyměřoval obzor nad mořskou hlubinou, 28když upevnil oblaka nahoře, když posilnil prameny mořské hlubiny, 29když postavil moři jeho hranici, aby voda nepřekračovala jeho příkaz, když vyměřoval základy země, 30byla jsem vedle něho jako řemeslník, byla jsem jeho potěšením den za dnem, radovala jsem se před ním po celou dobu.
Takže Kristus byl zrozen z Otce dříve, než byla Země stvořena ve dnech věčnosti.“ A samozřejmě, pokud byl Kristus zrozen, pak to také potvrzuje, že Jeho osobnost má původ. Všimněte si, že hebrejské slovo „Olam“ bylo používáno pro věčnost ve verši 23 toto slovo má několik možných významů a může být přeloženo mnoha různými způsoby podle kontextu a toho, co překladatelé považovali za správné. Může to znamenat „čas mimo lidské chápání – minulost nebo budoucnost“, „starověký čas“ a „začátek světa“, abych jmenoval alespoň některé.
Někteří říkají, že se tato pasáž nezmiňuje o Kristu, ale není tomu tak, to potvrzuje i Boží posel E.G. White, ST , 29. srpna 1900
Daniel 3:25
- 25Král zvolal: „Hle, vidím čtyři muže, jsou rozvázaní a procházejí se uprostřed ohně bez jakékoli úhony. Ten čtvrtý se svým vzhledem podobá božímu synu.“
Boží Syn byl v ohnivé peci s třemi mládenci více než 500 let před svou inkarnací.
EGW: (Echo, 15. ledna 1893)
Micheáš 5:1
- 1A ty, Betléme efratský, ačkoli jsi nejmenší mezi judskými rody, z tebe mi vzejde ten, jenž bude vládcem v Izraeli, jehož původ je odpradávna, ode dnů věčných.
Pokud čtete Micheáše 5: 1 s otevřenýma očima, uvidíte, že nás informuje, že Kristus má původ v čase věčnosti. Používá se zde také hebrejské slovo „Olam“ jako v Přísloví 8:23.
Kdy tedy tento verš říká, že Kristova preexistence byla? Podle významu slova „Olam“ to znamená před „starými časy“, „od věčnosti“, „od věků“, „dříve, než byl čas“, „dny věčnosti“, „od počátku“ a , což všechno znamená totéž. Než byly stvořeny všechny věci. Jak tento verš také říká, nemít začátek je v úplném konfliktu s tím, že má původ.
Jan 1:1
1Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.
Zamysleme se nyní nad Janem 1: 1 „ (a) Na počátku bylo Slovo, (b) a Slovo bylo u [Boha], (c) a Slovo bylo Bůh. “
Slovo bylo na začátku, na začátku čeho? Musí to být začátek něčeho. Byl to začátek tohoto světa? Byl to začátek stvoření andělů? Na jakýkoli začátek to umístíte, musí to být začátek něčeho. Mnoho trinitářů to používá k tomu, aby říkalo, že Kristus vždy byl a neměl začátek. Ale opět to není to, co říká verš. Také Slovo „s“ musí něco znamenat. Slovo bylo „s“ Bohem. Nemohou být stejná bytost, nebo jeden nemůže druhým. Jak říká Jan 1: 2 – „ On [Ježíš] byl na počátku u Boha. “
Správné vykreslení Jana 1: 1 z původního řeckého textu Koine je i nadále zdrojem energické debaty mezi překladateli Bible, zejména slovního spojení Slovo byl Bůh (c). První verš Janova evangelia říká, že Boží Syn Ježíš Kristus, je zde označovaný jako Slovo, byl na počátku u Boha (a + b). John 1: 1b neříká, že Mesiáš je Bohem, ale byl s [ o ] Bohem. Je důležité si uvědomit, že slovo [ the ] existuje v řeckém textu, ale bylo vynecháno překladateli, protože si mysleli, že se čte špatně, ale je ve skutečnosti správné a má svůj účel. Zde je původní řecký text pro (1b).
και a 2532 CONJ ο 3588 T-NSMλογος Word 3056 N-NSM ην byla 2258 klínových Ixi-3S προς s 4314 PREP τον na 3588 T-ASM θεον Bohem 2316 N-ASM
Lze lépe porozumět Janovi 1: 1 pomocí stejné gramatické struktury, ale s různými příklady, jako jsou například Adam a Eva. “ Na začátku byla žena a ta byla s člověkem a ta žena byla člověkem.“ „Adam je„ člověk “a žena je Eva, ale Eva je také přirozeně lidská, ale Eva není„ lidská “v identitě. Jsou to dvě oddělené osoby. Podívejte se na to znovu s ohledem na tuto perspektivu. “ Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo s Božstvem a to Slovo bylo Božstvo.“ „Slovo, Syn byl s nejvyšším Božstvem Otcem, a Slovo bylo Božstvo v přirozenosti. Ale Syn nebyl „Božstvím“, Syn nebyl „Otcem“, přesto má Syn otcovskou božskou přirozenost z dědictví. Slovo má stejnou Boží vlastnost, stejnou božskou přirozenost jako Jeho Otec. Ježíš tedy byl na počátku s Bohem, ale není „Bohem“ Otcem, ale Bohem z dědictví a přirozenosti, protože je Synem.
Třetí verš u Jana ukazuje, že to bylo před začátkem všech stvořených věcí.
Jan 1:3
- 3Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
Všimli jste si, že Jan řekl, že nejen všechny věci byli stvořeny skrze Něho, ale také to, že bez Něho nebylo nic stvořeno . Ježíš proto nemohl být jednou ze stvořených věcí.
Apoštol Pavel to také potvrzuje:
Koloským 1:16
- 16neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti – a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
Pavel potvrzuje to co napsal Jan.
Pokud Ježíš stvořil všechny věci, potom by nemohl být jednou ze stvořených věcí. Pavel přidává následující, aby v této skutečnosti nemohla nastat chyba a chybné chápání:
Koloským 1:17
- 17On předchází všechno, všechno v něm spočívá,
Písmo mnohokrát odhaluje, že Ježíš byl Božím Synem „předtím“, než ho Bůh poslal na svět, ne poté. Následující dva verše například říkají, že Bůh poslal svého Syna na svět. Proto už byl Božím Synem, než ho poslal.
Jan 3:17
- 17Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen.
Jan 17:24
- 24Otče, chci, aby také ti, které jsi mi dal, byli se mnou tam, kde jsem já; ať hledí na mou slávu, kterou jsi mi dal, neboť jsi mě miloval již před založením světa.
Další dva verše jsou samy o sobě vysvětlující a opět v souladu s celým Písmem. Odhalují, že Kristova preexistence byla před tím, než byl svět, nebo před založením světa . Jinými slovy, ještě jednou, před začátkem stvoření všech věcí. Nezapomeňte, že Bůh existoval před počátkem všech stvořených věcí i před počátkem svého Syna, protože Bůh Otec nemá počátek.
Jan 17:5
- 5A nyní ty, Otče, oslav mne svou slávou, kterou jsem měl u tebe, dříve než byl svět.
Jan 17:24
- 24Otče, chci, aby také ti, které jsi mi dal, byli se mnou tam, kde jsem já; ať hledí na mou slávu, kterou jsi mi dal, neboť jsi mě miloval již před založením světa.
V tomto textu vidíme, že Syn dostal slávu od Otce, to znamená, že tuto slávu v určitý moment neměl a musel jí přijmout a to vše před stvořením světa.
Boží prorok EGW píše v knize Patriarchové a proroci, kapitola pád Lucifera:
„Stvořitel shromáždil nebeské zástupy, aby v přítomnosti všech andělů udělil svému Synu zvláštní hodnost. Syn usedl na trůn s Otcem a kolem nich shromáždily se zástupy svatých andělů. Otec nyní oznámil, že z moci svého nařízení Kristus, Jeho Syn, má býti Jemu rovný; kdekoliv se Syn bude nalézat, bude Jeho přítomnost rovnoprávná s přítomnosti Otce. Slova Syna náleží poslouchati se stejným poslušenstvím, jako slov Otce. Otec pověřil svého Syna vládou a velením nebeských zástupů. Spolu s Otcem měl Syn především spolupracovat v zamýšleném plánu stvoření země a všeho živého tvorstva, jaké na ní mělo povstat. Syn měl vykonávat vůli a úmysly Otce, sám od sebe nemohl nic učinit. Vůle Otcova měla býti naplněna v Synu. “
Nevěděli snad nebeské bytosti, že Syn Boží je bez počátku a má stejnou autoritu a slávu jako jeho Otce?
Koloským 1:15-17
- 15On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření,
- 16neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti – a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
- 17On předchází všechno, všechno v něm spočívá
Podle Bible byl Ježíš Kristus zplozen, což v doslovném překladu znamená zrozený, než bylo stvořeno cokoli a dlouho předtím, než ho Bůh Otce poslal na svět. ( Jan 3: 16–17 ; 18:37 ; Koloským 1:15 ; Židům 1: 1–9 a 1. Janova 4: 9 ) Bible nám neříká, jak byl Ježíš zplozen, ale Bůh chce, abychom věděli, že je Jeho Syn, kterého velmi miluje. Ježíš řekl: „ Nebo jako Otec má život v sobě; tak dal Synovi, aby měl život v sobě. “ Jan 5:26. Kdyby Ježíš vždy existoval po boku Otce, jak tvrdí doktrína Trojice, pak by Bůh nemohl dát život svému Synovi , protože by jej dávno vlastnil. Podle Jeho vlastního svědectví je Ježíš jediný zplozený Boží Syn a doslova přijal život od svého Otce.
1.Janova 2:22-23
- 22Kdo je lhář, ne-li ten, kdo popírá, že Ježíš je Kristus? To je ten antikrist, který popírá Otce i Syna.
- 23Kdo popírá Syna, nemá ani Otce. Kdo vyznává Syna, má i Otce.
Tvrzení, že Ježíš neměl počátek a vždy existoval po boku jediného pravého Boha, však ničí jejich osobnost. Bůh již není Otcem a Ježíš již není Synem.
Další texty o preexistenci našeho Pána jsou:
Jan 8:58
- 58Ježíš jim odpověděl: „Amen, amen, pravím vám, dříve než se Abraham narodil, já jsem.“
Jan 16:28
- 28Vyšel jsem od Otce a přišel jsem na svět. Teď svět opouštím a navracím se k Otci.“
Židům 1:10
- 10A dále: ‚Ty, Pane, (Kristus) jsi na počátku založil zemi, i nebesa jsou dílem tvých rukou.
1.Jan 1:4-9
- 9V tom se ukázala Boží láska k nám, že Bůh poslal na svět svého jediného Syna, abychom skrze něho měli život.
Ježíš se ptá čí je Mesiáš SYN?
Matouš 22:41-46
- 42„Co si myslíte o Mesiášovi? Čí je syn?“ Odpověděli mu: „Davidův.“ (Davidův – lidský rodokmen po narození a inkarnaci z Marie)
- 43Řekl jim: „Jak to tedy, že ho David v Duchu svatém nazývá Pánem, když praví:
- 44‚Řekl Hospodin mému Pánu: Usedni po mé pravici, dokud ti nepoložím nepřátele pod nohy.‘ (Bůh Otec / JHVH, říká svému Synu. /Pán..) – Syn Boží po pravici svého Otce /před inkarnací
- 45Jestliže tedy David nazývá Mesiáše Pánem, jak může být jeho synem?“ ( Ježíš byl Božím Synem, dříve než přišel na naší ZEM)
- 46A nikdo nebyl s to odpovědět mu ani slovo; od toho dne se ho již nikdo neodvážil tázat.