Trojice v Bibli neexistuje!!
Téměř celé křesťanství přijímá doktrínu Trojice jako základ své víry. Když se však podíváte na výklady samotné Trojice, uvidíte, že existuje několik frakcí a různých přesvědčení.
Tím se, ale mystifikuje představa o Bohu Otci jako osobě a jeho Synu Ježíši Kristu jako druhé osobě.
Z Bible uvidíme, co znamená „jeden Bůh„, co znamená „Syn Boží“, co znamená „Duch svatý“ a kolik božských osob je v Bibli.
O “ Trojici“ nevyučoval Pán Ježíš, ani nikdo z jeho učedníků, ani o ní nepíše Bible. Je to výmysl z období konce 2. a začátku 3. století našeho letopočtu. Díky podpoře císaře Konstantina se z tohoto nového proudu, z této upravené verze křesťanství, stalo po Nikajském koncilu v roce 325 – 381 n.l. vlastně státní náboženství.
Bůh je jeden (a to) je Otec
Já jsem Hospodin a jiného už není, kromě mě není Boha. Přepásám tě, ačkoliv mě neznáš,“
Malachiáš 2:10
Což nemáme všichni jednoho otce? Cožpak nás nestvořil jeden Bůh?
Pokud tedy jde o to, zda se smí jíst maso obětované modlám, víme, že modla ve světě není nic a že není žádný jiný Bůh, jen Jeden
Ty věříš, že je jeden Bůh. Dobře činíš. Také démoni tomu věří, avšak chvějí se.
Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,
Efezským 4:6
jeden Bůh a Otec všech, ten nade všemi, skrze všechny a ve všech nás.
Římanům 3:30
Vždyť je přece jeden Bůh, který ospravedlní obřezané z víry a neobřezané skrze víru.
Ježíš Syn Boží řekl:
Jan 17:3
A toto je život věčný: Aby poznávali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.
Marek 12:29-34
Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ 30a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. 31Druhé je toto: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého.‘ Není jiné přikázání větší než tato.“ 32I řekl mu ten učitel Zákona: „Dobře, Učiteli, pravdivě jsi řekl, že je jediný a není jiného mimo něho 33a milovat ho z celého srdce, z celého porozumění, z celé síly a milovat bližního jako sebe je větší než všechny celopaly a oběti.“ 34Když Ježíš uviděl, že odpověděl správně, řekl mu: „Nejsi daleko od Božího království.“ A nikdo se ho již neodvažoval zeptat.
Existují desítky takových veršů, které ukazují, že existuje jeden Bůh .
Ježíš je doslovný Boží Syn poslaný z nebe, také je tím, skrze, kterého Bůh Otec stvořil svět,
Bůh je věčný a nemůže zemřít. Proto poslal svého Syna, aby vykoupil lidstvo. Protože se Ježíš narodil z Boha, je od přirozenosti božská bytost.
Neboť v něm (v Ježíši) tělesně přebývá veškerá plnost Božství.
Otec a Syn mají stejný charakter, záměry, účel a lásku, ale jsou to dvě různé osoby. Vidíme také, že Syn je poslušný Otci:
Neboť jsem sestoupil z nebe, ne abych činil svou vůli, ale vůli toho, který mne poslal. (preexistence Syna Božího)
Chci, abyste věděli, že hlavou každého muže je Kristus, hlavou ženy její muž a hlavou Krista Bůh.
Proto mohl jen Kristus umřít za člověka a poskytnout nám spasení.
Podívejme se na verše, které ukazují, že Kristus se narodil z Boha a že je jeho doslovným synem:
On je obraz neviditelného Boha, prvorozený všeho stvoření,
Boha nikdo nikdy neviděl; jedinečný Syn, který je v lůnu Otcově, ten nám o něm pověděl.
„Neboť tak Bůh miluje svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.
Ježíš je doslovný zrozený Syn Boží, nikoli v metaforickém smyslu, jak si mnozí myslí!
(jak o tom hovoří teologové a kazatelé vyučující pohanskou Trojici)
On pak odpovídaje, řekl: Aj, vidím čtyři muže rozvázané, procházející se
uprostřed ohně, a není žádného porušení při nich, a čtvrtý na pohledění podobný jest synu Božímu
Jak král Nebúkadnesar, věděl, že Bůh má Syna? Je zřejmé, že Daniel mu svědčil o svém Bohu a jeho Synu.
Ti, kdo byli v lodi, se mu poklonili a řekli: „Opravdu jsi Boží Syn.“
A nečistí duchové, kdykoli ho viděli, padali před ním a křičeli: „Ty jsi Syn Boží!“
A já jsem to viděl a dosvědčuji, že toto je Boží Syn.“
Kdo je ten, který přemáhá svět, ne-li ten, kdo věří, že Ježíš je Syn Boží?
A objevil se oblak a zastiňoval je, a z oblaku se ozval hlas: „Toto je můj Syn, ten Milovaný, poslouchejte ho.“
Jan 1:14
A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
Židům 1:6
A opět, když uvádí Prvorozeného do světa, praví: ‚Ať se mu pokloní všichni andělé Boží
Dvě bytosti:
Bible jasně učí, že existuje jeden Bůh Otec, který má Syna Ježíše Krista. Do plánu spasení jsou tedy zapojeni dvě bytosti.
Kdo je lhář, ne-li ten, kdo popírá, že Ježíš je Kristus? To je ten antikrist, který popírá Otce i Syna.
„Ať se vaše srdce nechvěje. Věříte v Boha, věřte i ve mne.
A toto je život věčný: Aby poznávali tebe, o jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.
Avšak svatyni jsem v něm neviděl, neboť jeho svatyní je Pán Bůh Všemohoucí a Beránek.
I ukázal mi řeku vody života, čirou jako křišťál, která vycházela z trůnu Božího a Beránkova.
A všechno stvoření, které je v nebi, na zemi, pod zemí i na moři, všechno, co je v nich, jsem slyšel volat: „Tomu, jenž sedí na trůnu, a Beránkovi dobrořečení, úcta, sláva i moc na věky věků!“
Velké množství spasených lidí ve věčnosti dá slávu Bohu a Beránkovi:
a volají velikým hlasem: „Záchrana náleží našemu Bohu, tomu, který sedí na trůnu, a Beránkovi.“
Já a Otec jsme jedno.“ zde není napsáno Já a Otce a Duch Svatý jsme jedno.
Matouš 11:27
Všechno mi předal můj Otec; a nikdo nezná Syna, jen Otec, ani Otce nikdo nezná, jen Syn a ten, komu by ho Syn chtěl zjevit.
Všechna požehnání v listech od Pavla jsou adresována ve jménu Otce a Syna
Ř 1:7: | Všem těm, kdo jsou v Římě, milovaným Božím, povolaným svatým: Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista. |
2K 1:2: | Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista. |
Ga 1:1: | Pavel, apoštol vyslaný ne od lidí nebo skrze člověka, ale skrze Ježíše Krista a Boha Otce, který ho vzkřísil z mrtvých, |
Ef 1:2: | Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista. |
Ef 6:23: | Pokoj bratřím a láska s vírou od Boha Otce a Pána Ježíše Krista. |
Fp 2:11: | a k slávě Boha Otce aby každý jazyk vyznal, že Ježíš Kristus je Pán. |
Ko 1:2: | svatým a věrným bratřím v Kristu v Kolosách: Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista. |
1Tm 1:2: | Timoteovi, vlastnímu synu ve víře: Milost, milosrdenství a pokoj od Boha Otce našeho a Krista Ježíše, Pána našeho. |
2Tm 1:2: | Timoteovi, milovanému synu: Milost, milosrdenství, pokoj odBoha Otce a Krista Ježíše, našeho Pána. |
Tit 1:4: | Titovi, vlastnímu synu podle společné víry: Milost, milosrdenství a pokoj od Boha Otce a Krista Ježíše, našeho Zachránce. |
Fm 1:3: | Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista. |
2J 1:3: | Bude s námi milost, milosrdenství a pokoj od Boha Otce a od Pána Ježíše Krista, Syna Otcova, v pravdě a lásce. |
Koncept Trojice neboli Boha, který je tři v jednom a jeden ve třech, je satanovým hlavním podvodem v křesťanství. Tímto pojetím se Bůh představuje jako herec, v jehož plánu spasení není žádná oběť, ale tři bytosti se domluvili na tom, kdo bude Otcem, kdo bude Synem a kdo bude Svatým Duchem. Jsou to tři, ale stále jeden a to je pro nás záhadou. (Tajemstvím) – toto jméno má na čele nevěstka.
Zjevení 17:5
a na svém čele měla napsané jméno: ‚Tajemství, Babylon, ten veliký, matka smilnic a ohavností země.
Je pravda, že Bůh má Syna, od kterého se musel oddělit, aby trpěl za hříšné lidstvo. Představte si Boha, jak sleduje lidi, jak mučí, ponižují a zabíjí jeho Syna. V posledních hodinách před svou smrtí stáhne Bůh Otec od svého Syna svého Ducha. Ježíšovo srdce bylo zlomeno zármutkem, který zažil tím, že byl oddělen od Otce.
Kolem deváté hodiny zvolal Ježíš silným hlasem: „Eli, Eli, lema sabachthani?“ To jest: ‚Můj Bože, můj Bože, proč jsi mne opustil?‘
Ježíš však zůstal na kříži, čím je, láskou. Vybral si Boha a ne sebe, dokonce s vědomím, že zemře na věčnost. Žádný tvor si to nemohl vybrat, pouze bytost s božskou přirozeností. Kdyby na kříži byl nějaký anděl, stal by se sobeckým v oddělení Ducha Božího, stejně jako Adam na začátku.
Chvála Bohu, který nám prostřednictvím svého Syna poskytl takové úžasné spasení.
Kdo je Duch svatý?
Je to Duch Boží, skrze kterého Bůh pracuje na lidských srdcích, svědomích a rozhodnutích. Duch Svatý není zvláštní, třetí osoba božství.
A Hospodin řekl: Můj duch nebude v člověku přebývat navěky, protože je tělo. Jeho dnů bude sto dvacet let.
Když Saul uslyšel tato slova, uchvátil ho Duch Boží a velice vzplál hněvem.
Hle, můj otrok, kterého budu pevně držet, můj vyvolený, jehož si má duše oblíbila. Vložil jsem na něj svého Ducha, a přinese právo národům.
Neboť bude veliký před Pánem, vína a opojného nápoje se nenapije a již od lůna své matky bude naplněn Duchem Svatým.
Není třeba podrobně interpretovat tyto verše. Sám Bůh nám dává zprávu, že je to Jeho Duch, skrze kterého je všudypřítomný a jedná pro lidi. Satan však lidi nejen přesvědčil, že je „třetí osobou božstva“, tím z Boha dělá, že není všudypřítomný a že k tomu potřebuje někoho jiného, třetího.
Od Letnic je to Duch Kristův – všudypřítomný Ježíš:
Jan 7:39
To řekl o Duchu, kterého měli přijmout ti, kteří v něho uvěřili; dosud totiž Duch svatý nebyl dán, protože Ježíš ještě nebyl oslaven.
Skutkové 2:33
Když byl tedy vyvýšen na pravici Boží a přijal od Otce zaslíbeného Ducha Svatého, vylil to, co vy nyní vidíte i slyšíte.
Zastánci Trojice často odkazují na následující text jako na důkaz osoby Ducha svatého:
A já požádám Otce a on vám dá jiného Zastánce (Utěšitele), aby byl s vámi na věčnost —
Obvykle zastánci trojice vytahují verš z kontextu, aby zdůraznili, že druhý Utěšitel je ve skutečnosti třetí osobou Božstva. Pokud se však podíváme na biblický kontext v širším smyslu, interpretuje se tento text níže. Ježíš dále říká: „Nenechám vás osiřelé, přijdu k vám.“ Sám Ježíš nám říká, že on je Utěšitel, to znamená, jeho Duch je Utěšitel, který vylil na apoštoly na svátek Letnic. O tomto tématu lze napsat mnohem více. Celá kniha by mohla být věnována pouze tomuto tématu. Toto pohanské přesvědčení bylo vloženo satanem osobně, nejen proto, aby lidé sloužili falešnému bohu, ale také aby snížili Kristovu oběť na kříži. Bůh však miluje a chrání svůj lid a odhaluje jim pravdu v souladu s časem a světlem, ve kterém žijeme.
Galatským 4:6
A protože jste synové, vyslal Bůh ducha svého Syna do našich srdcí, ducha, který volá: ‚Abba, Otče.
Římanům 8:9 – 10
Vy však nejste v těle, ale v Duchu, pokud ve vás vskutku Duch Boží přebývá. Jestliže však někdo nemá Kristova ducha, ten není jeho. 10 Je-li však Kristus ve vás, je sice tělo mrtvé kvůli hříchu, ale duch je živý kvůli spravedlnosti.
1.Korintským 6:17
Kdo se však připojuje k Pánu (Ježíš Kristus), je s ním jeden duch.
2.Korintským 3:17
Kdo se však připojuje k Pánu (Ježíš Kristus), je s ním jeden duch.
2.Korinstkým 13:5
Sami sebe zkoušejte, jste-li ve víře, sami sebe zkoumejte. Či nepoznáváte sami na sobě, že Ježíš Kristus je ve vás?
Filipským 1:19
Neboť vím, že mi to bude k záchraně skrze vaši modlitbu a podporu Ducha Ježíše Krista.
Koloským 1:27
kterým Bůh toužil oznámit, jaké je bohatství slávy tohoto tajemství mezi pohany: tím tajemstvím je Kristus ve vás, naděje slávy.
1.Petrova 1:11
zkoumali, na který nebo na jaký čas ukazoval Duch Kristův v nich, když předem svědčil o utrpeních určených Kristu a o velké slávě, která přijde po nich.
Zjevení 3:20
Ježíš oslavený v nebi: Hle, stojím u dveří a tluču; kdo by uslyšel můj hlas a otevřel dveře, k tomu vejdu a budu s ním večeřet a on se mnou.
Závěrem:
Jsme tedy Kristovi vyslanci a Bůh Otec jako by vás skrze nás vyzýval. Na místě Kristově vás prosím: Smiřte se s Bohem. Odejděte od bludných nauk a vzdejte úctu Bohu Otci a jeho Synu Ježíši Kristu.